Jak vybrat správnou cestu: Založit v Německu novou firmu nebo koupit ready-made společnost?
Rozhodnutí o založení firmy v Německu, například GmbH, často znamená volbu mezi založením nové společnosti nebo nákupem již existující tzv. ready-made firmy. Obě možnosti mají své výhody a nevýhody, které si podrobně rozebereme.
Co byste měli vědět o německém e-commerce trhu
Německo patří mezi ekonomicky nejsilnější státy v Evropě a s více než 84 miliony obyvateli poskytuje obrovský potenciál pro podnikatele. Na rozdíl od Česka využívá online nakupování 90 % aktivních uživatelů internetu a více než 75 % obyvatel pravidelně nakupuje v e-shopech. Vyšší ceny v německých e-shopech znamenají i vyšší marže pro prodejce. Tento vysoce rozvinutý trh nabízí českým online obchodům významné obchodní příležitosti, avšak úspěch na něm závisí na důkladném porozumění místním podmínkám a přizpůsobení se specifickým požadavkům.
Klíč k úspěšné expanzi zní outsourcing
V životě každé firmy nastane moment, kdy se podmínkou dalšího růstu stane expanze do zahraničí. Během této dynamické a důležité etapy se firmy často spoléhají na své dosavadní know-how a stávající kapacity. Realita ovšem mnohým vystaví neuspokojivé vysvědčení, které při nejmenším znamená zpoždění, v horším případě odložení expanze na neurčito. Nabízí se zde ovšem řešení v podobě agentur, které dokáží sehrát roli zkušeného průvodce a parťáka. Proč spolupráci s externími odborníky zvážit a jaké jsou hlavní výhody?
Průvodce expanzí: 7 kroků na nový trh
Expanze na nové trhy může být vzrušující, ale také náročnou výzvou. Bez ohledu na to, zda hodláte se svým byznysem atakovat nový kontinent nebo sousední zemi, úspěšný vstup na zahraniční trh vyžaduje pečlivou přípravu, strategii a provedení. Mnoho firem ale odlišnost v počátcích podcení a po kratší, či delší době expanzi vzdá. Takových chyb je potřeba se vyvarovat. Jak tedy expanzi začít a čemu se vyhnout? Kam směřovat energii a co si vaši pozornost na počátku vůbec nezaslouží? Pojďme se podívat na první kroky, kterými by každá firma měla začít.